2013. október 26., szombat

Deszkások- Tényleg ennyire nagy baj?

Kik is a Deszkások? Kik hozták divatba,amely a fiatalok oda vannak érte. 

Itt olvasható el : Deszkások története.



Ma délután 14.00-től 15.00-ig kint voltam a piacon találkozni velük személyesen. Mivel a héten olyan érdekes cikket olvastam a miabonyunk honlapon,hogy egészen meglepődtem. Miért is? A miabonyunk.hu oldalon állítólag szerkesztőség informátora szerint a srácok isznak,cigiznek és rombolnak. Én felvettem velük a kapcsolatot a kettorony.hu üzenőfalán keresztül. S megbeszéltem velük,hogy elmegyek találkozni. Ami ugye Miabonyunk szerkesztője azóta cikk megjelenése óta ki sem ment tájékozódni. Beszélgettem velük s mondhatom az állítások nem állják meg. 

A cikk itt található miabonyunk.hu


Sokuknak igen komoly szakmát végeznek,informatikus,ápoló... Ha ők ilyen komoly szakmát tanulnak miből gondolják,hogy balhés srácok lennének? Kinek kellene ezt eldönteni? Szerintem az aki ki megy s beszél velük. Nem pedig máshol hallomás alapján tájékozódni.
Régebben is voltak gördeszkások,bmx-esek s mégsem volt ekkora cirkusz,felhajtás.. Vagy nem vettem észre? :) Viszont ,ahogy mesélték lassan ki tiltották már őket mindenhol. Épp jelenleg piacnál deszkáznak. Hadd tegyek észrevételt,hogy mialatt beszélgettem velük egy apuka kismini autóval kocsikázott alig   pár éves gyermekkel. Ha deszkások veszélyesek akkor apuka milyen lehet?? Csak halkan kérdezem. Láttam már máskor őket máshol is. S egyszer sem láttam szemetelni,sem vedelni.De legfőképpen vandálkodni nem. 
Beszélgetés közben elgondolkodtam,hogy miért nem lehet nekik segíteni? Az egyik srác-nem említem név szerint,mert nem jelezte-volna placc ,csak helyük nincs. Miért nem adnak helyett? Cegléden egy aláírás gyűjtés alkalmával ezt meg tudták oldani.

Szolnokon is van egy hasonló Széchenyi körúton. Cikket itt lehet elolvasni. Szoljon.hu


Idézet:



"Igen, mozgáskultúrájukat! Mert ezek a srácok nem egyszerű fiatalok, mint azt sokan gondolják, hanem igaz modern művészek, kik beleviszik szívüket, lelküket a gördeszkázásba. Minden mozdulatukban tükröződik egyéniségük és látszik, hogy jó emberek és élvezik, amit csinálnak. Számukra a gördeszkázás nem hobbi, hanem egy életforma. Ezek a fiatalok így kapcsolódnak ki, így lépnek ki a hétköznapok szürkeségéből, így élnek teljes életet. Azt is megtudtam a srácoktól, hogy Szolnokon nem csak a kosarasok, focisták és a vízilabdások tartanak össze hanem a gördeszkások is egy nagy családot alkotnak. Van aki már évek óta csinálja van aki most kezdte. "

Szóval nem értem,hogy itt miért nagy az érdektelenség a fiatalok iránt. Ha  a szülők,szomszédok,barátok s mindenki más Abonyba azt akarják,hogy értelmes dolgokat csináljanak ezek a fiatalok,meg kell engedni,hogy meg is tegyék. Nem tiltani,kitiltani kell. Hanem kezet  kell feléjük nyújtani s le ülni közösen megoldást találni. Nem üres ígérgetést kell adni,hanem valódi igéret,amit meg lehet valósítani ,betartani. Ezekkel a fiatalokkal nagyon jókat tudtam beszélgetni. S érdekes dolgokat meséltek. Szívesen látnék egy egy trükköt,hogy viszik véghez.Amit ugye sok- sok időt,fáradságot vesz egy trükköt meg tanulni. Sokan nem is tudják,hogy a deszkásoknak versenyre is járnak,díjakat lehet nyerni. Egy közösséget alapítanak,barátságokat kötnek egymással. S érdemes lenne függetlenül,hogy hányan vannak ezzel IS törödni. Hiszen e mellett sok más dolgok is vannak Abonyban. Szóval egy szó,mint száz egy életforma,sport ez a gördeszkásoknak. Nemzetközi színten ott vannak. S még sem titulálják vandáloknak,iszákosnak a fiatalokat. 

Itt olvasható: Nemzetkozi Deszka 


Szerintem igen bele kellene vágni annak,hogy fiatalok tudjanak a sportba fejlődni. Hiszen sosem lehet tudni kiből lesz tehetség. Ha nem adják meg a fiataloknak lehetőséget akkor teljesen mindegy,hogy ki mit tesz. Az én véleményem szerint segíteni kell őket. Egy HELY kellene. Nem is kérnek sokat . Sem többet ,sem kevesebbet. Mást nem akarnak. Csak azt,hogy tudjanak kikapcsolódni,deszkázni. S nem utolsó sorba nem egybe vonni a BMX-esekkel. Ezt egyértelműen tudomásomra hozták. Nemrégiben beszéltem unokatestvéremnek,hogy hol voltam s azt mondta,hogy ismer pár deszkás srácot. Ő is elképedve vette tudomásul,hogy miket mondanak róluk. 

Lesznek kérdések is hozzájuk azokat holnapra kapom meg a válaszukat bővebben. Az ő álláspontjukat,észrevételeiket,javaslataikat megírom itt. Teljes valójában. Semmi cenzúra nem lesz. 

Cegléden így néz ki:



Fotó: Kálmán Anett

Szolnokon pedig ilyen:



Foto: Google.hu
Fiataloknak csak ennyi kell. 



4 megjegyzés:

  1. A helyesírási hibákra azért figyelhetnél Kedves Szerző. Csak egy észrevétel, nem "fikázás".

    VálaszTörlés
  2. Szia Adam! Köszönöm,hogy szóltál. Szerintem érdemes lett volna privátba megírni s megjelölni ,hol a hiba. Címem: abonyblog@gmail.com
    Nem vettem fikázásnak,de illik privátba írni. Köszönettel!

    VálaszTörlés
  3. Azt hiszem igen hosszú lenne az a levél, ha Ádám megírná a hibákat. :-/

    VálaszTörlés
  4. Noncsa!
    Nyugodtan irja csak meg. Birom a kritikat.

    VálaszTörlés