2012. február 17., péntek

Abony Vadaspark

. Alakulása 1992-ben történt meg Tóth Tibor által. Annak idején nem gondolta ,hogy a rengeteg ellenkezés,ellenzés és rögös kezdetekor ilyen méltán híres - hírhedté vált Abonyban. Országban mindenütt ismerik,látták az állatokat.

Részlet a bemutatkozásról:

"1992 év környékén kopogtattam be mint magánvállalkozó az abonyi polgármesterhez azzal az ötlettel, hogy szeretnék Abonyban egy Állat- és Szabadidőparkot létrehozni. Az akkori polgármester örült az ötletnek, és nemsokára a testület elé terjesztette. Valahonnan innen indul az abonyi Állat- és Szabadidőpark rögös útja. A kezdetek nagyon nehezen indultak. Az akkori abonyi vezetés életképtelennek tartotta az ötletet. Három évig harcoltam azért, hogy bebizonyítsam: a szándékom tiszta és megvalósítható. Három év elteltével új vezetés állt fel Abony város élére, ugyanazzal a polgármesterrel. Újra előterjesztette ötletemet, amiben ő nagy fantáziát és Abony jövőjét illetően sok-sok lehetőséget látott. Sikerült. Igaz, hogy iszonyú megaláztatások értek, bántó, sértő feltételezések láttak napvilágot, de be kellett bizonyítanom az ellenzőknek, hogy igenis óriási az ötlet.

1997-re már bekerítettük az akkor még átláthatatlan, gazos erdőt, amit a helyi lakosság szemétlerakóként használt. Volt itt teherautószám autógumi, elhullott állattetem, építési törmelék és még sorolhatnám. Lassan, a család erejével elkezdtünk takarítani, kialakítottuk az állatok kifutóit és az utakat, valamint megépítettünk egy kisebb istállót. Ahogy ezek megvoltak, betelepítettünk egy szürkemarhát, kecskéket, lovakat, kulánt, egy majmot, szamarat és néhány tollas jószágot. Ebben az évben május elsején elindult első majálisunk, úgy értékelhetem, sikerrel. Mivel folyamatosan értek támadások, megaláztatások, továbbra is nagyon nehéz volt előre haladni. Emlékszem, akkoriban két éven keresztül teljesen ingyenesen lehetett bejárni. Az abonyi gyerekek díjtalanul lovagoltak, simogatták az állatokat. Nagyon nagy energiát emésztett fel a bizonyítani akarásom.

Nagy Áttörést a 2000-es év hozott. A belépődíj bevezetése után az eltelt 3-4 év alatt egyre tisztább és szebb lett a Park. A Magyar Állatkertek is felfigyeltek ránk és kínáltak fel eladásra állatokat. Ez az év volt az, mikor a Duna-Ipoly Nemzeti Park működési engedélyt adott ki országunkban az első magánállatkertnek. Ez volt az abonyi MAGÁNÁLLATKERT, Show ZOO, később MAGÁN ZOO, ahogy ma is hívják. Jöttek a vendégek, és minden évben valami új állattal leptük meg a hozzánk érkezőket. Jöttek struccok, emuk, lámák, antilopok, zebrák, majmok, ormányos medvék, afrikai sörényes juhok; nőtt a számuk a szürkemarháknak, a szamaraknak, a majmoknak, a kecskéknek, az erdei vadaknak. 2004-re elértük a 30 000 fő látogatót. Ekkorra megértem arra, hogy életem álmát megvalósítsam: legyen egy oroszlánom. Felkutattam a magyarországi szaporulatot, és a legszebbek - azaz amelyek nekem legjobban tetszettek - a nyíregyházi Állatkertben voltak. Meg is beszéltük, hogy megvásárolom őket. (Egy fiút és egy lányt) De ekkor újra indult a kalamajka. A felettes szervünktől kértem egy állásfoglalást, hogy létrejöhet-e az oroszlán üzlet közöttem és a Sóstó Zoo között. Ők úgy látták, hogy akadálya nincs, ha megépülnek azok a létesítmények, amelyeket a törvény előír az állatok fogadására. Senki nem hitte, hogy lesz pénz és erő ezek kivitelezésére. De mégis megépültek. Az engedélyezést több szakhatóság is elutasította. Azzal érveltek, hogy veszélyt jelent Abony lakosságára az oroszlán pár. Máshol miért nem? Nem adtam fel. Benne volt rengeteg pénz, energia, ennek mennie kell. Közben még az állatok sem érkeztek meg, de már lakossági feljelentések, az önkormányzat részéről vizsgálatok lassították a folyamatot.

2005. március 18-án hazaszállítottuk a két állatot. Kilenc hónaposak lettek mire hozzánk kerülhettek. Nagyon nehezen mertem kiengedni őket a szállítóládából, mert már szinte én is elhittem a huzavona miatt, hogy majd kiszabadulnak. Néhány nap alatt megszokták a helyüket. Két héttel később már tudták, hogy tőlem várhatják a táplálékot.

Rengeteg televíziót, napilapot értesítettem, és néhányan jelentkeztek is. Segítségükkel olyan hírverést sikerült kreálni a parknak, hogy húsvétkor tömegek álltak a kapunk előtt és elmondhatatlan öröm volt bennem látva a sok - talán - elégedett vendéget. Azt hiszem, ez volt az a pont, mikortól komolyan kezdték venni ezt a kis állatkertet. Egyre több látogató jött. 4-5000 vendéggel pörögtek a majálisok, ugyanakkor a többi nap a nyugalom miatt látogattak. Kedvelt kirándulóhelye az óvodáknak, iskoláknak, nyugdíjas kluboknak, valamint nálunk rendeznek névnapokat, osztálytalálkozókat, babazsúrokat. Ezek mellett minden szolgáltatás működik, ami a honlapon megtalálható."

Folytatás: http://www.maganzoo.hu/index.php?reference=bemutatkozas

Sok érdekes,aranyos állatok vannak. Itt található meg oroszlánok,víziló, zebra de beszéljenek a képek.
















S leges-leghíresebb oroszlánok,ahol tv-t is megjárták..:) RTL-klub,TV2-öt...

Mungo: 2007



Zinua 2008




Video tv2 Mungo

Oroszlán kutyával

RTL-Klub

Kisoroszlán Abonyban

Forrás: http://www.maganzoo.hu/

3 megjegyzés:

  1. Nem is gondoltam, hogy ilyen nehéz egy állatkertet megvalósítani ha a tettvágy, anyagiak, hely és ügyes kezek meg is vannak. Szuper, hogy a sikeresen megkapott engedélyek után újabb sikerélmények következtek. Az oroszlánok is bizonyítottak, hogy jól érzik magukat a gazdijuk mellett. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Igen sajnos,költözik park. Pedig megpróbáltak mindent,hogy itt tudjanak maradni.De az egyes emberek lehetetlenné tették. Én örültem,hogy volt-van Abonynak Vadasparkja.

    VálaszTörlés
  3. Furcsa ez a herce-hurca, mindkét felet meg lehet érteni. Nehéz a vállalkozók és az önkormányzatok sorsa.
    Azt mondják, hogy Cegléden vagy Szolnokon kölcsönös üzlet reményében segítenék a vállalkozót, szerintem magánemberként nem olyan egyszerű ez. Nem lenne gond ha az állatkert lenne az aki anyagilag támogatni tudná az önkormányzatot. Hatalomharc.

    VálaszTörlés