2012. április 27., péntek

Markó Ferenc Interjú

Pár hónappal ezelőtt ismertem meg Markó  Ferencet. Akkoriba és most is Miabonyunk oldalán tesz fel cikket régészetről,Abony egy egy történetével kapcsolatban. Ott olvastam tőle egy cikket. Levente Zenekarról. Sorba meg néztem a képeket,hiszen régebben Nagyapám sokat mesélt róla. S meg is találtam. Írtam hozzászólást,hogy Nagyapám is fent ,mint Kovács Béla Imre néven. S ez adta az ötletet,hogy Markó Ferenc felkutassa s azonosítsa a zenekar tagokat. S kaptam is egy képet,mely a Levente zenekar tagjai vannak rajta.Nagyon meg örültem,mikor egyszer csak egy esős napon eljött s elhozott egy képet. Ki is raktam a falra. Egy kedves,szimpatikus embert ismertem meg. Igaz csak 2-3szor találkoztam. Remélem többet is fogok tudni Abonnyal kapcsolatban általa. Köszönöm!


Következzék az interjú:

Ágnes>Á
Markó Ferenc>M.F.

Á:Mióta foglalkozik roncskutatással?


M.F:Roncskutatással 2005 óta, amióta Abony határában összekovácsolódott egy olyan ütőképes csapat amely katonai és civil roncskutatókból áll.
Ez augusztus hónapban történt amikor megtaláltuk Abonytól 6 km.-re Bejczy József százados gépét, amit  1944. november 4-én lőtt le az orosz légvédelem.
Az október végi roncskiemelésnél már megmutatkozott, hogy civilek és katonák közös kiemelés során is hatékonyan tudnak együtt dolgozni.

Á:Honnan jött az ötlet, mi adta , hogy ezzel foglalkozzon?

M.F:Eredetileg én régész vagy történelem tanár szerettem volna lenni.
Már általános iskola 6. osztályában nyertem egy iskolai szintű második helyezést a Rákóczi Szabadságharc című pályázaton.
Szakközép iskolában történelem órákat tartottam a tanár úr helyett.
Kimagasló történelem érettségi bizonyítványom mellé a Lenin művei című könyvet kaptam jutalmul.
A roncskutatás és a helytörténelemben való kutakodás részemre hobbi, kikapcsolódás a munka után.

Á:Családja,barátai, hogyan fogadták?

M.F:A családban mindenkinek megvan a saját kis hobbija és gyűjtő szenvedélye bizonyos dolgok után.
A nejem origami, gyöngyfűzés, virág és szalmakötészet. Radír, szalvéta és egyéb gyűjteményei vannak.
A barátok szintén nem a kocsmában aktivizálják magukat. Többen együtt is kutakodunk.

Á:Ön szerint a mai fiatalság mennyire fogékonyak a történelemre,múltra
visszatekinteni?

M.F:Szerintem nagyon kevés fiatalt érdekel a múlt és a történelem.
Sokan egyáltalán nincsenek tisztában a történelmi eseményekkel.
Amikor Kossuth 1956-os forradalmár volt, erre mit mondjak.
Tisztelet a kivételnek, mert köztünk is vannak aktív fiatalok.

Á:Lesz vagy vannak-e régészeti feltárások Abony körül?

M.F:Régészeti feltárás biztos, hogy lesz Abony köröl.
Ez a terület is egy  "átjáróház volt" ősidők óta.
Hamarosan indul az új M4-es  és M8-as út kitűzése és régészeti feltárása.
Roncskutatás szempontjából mi még keresünk több lelőtt második világháborús repülőgép maradványait Abony területén és a környékén.
Továbbá különböző nemzetiségű katonák eltemetési helyeit.
Előtérbe helyezve a magyar katonák sírjainak megtalálását.

Á:Milyen történelmi korokat kedveli?

M.F:A honfoglalás és Árpádkor időszakát.
Kutatást illetően I.-II. világháború időszakát.

Á:Ha lenne lehetőség melyik korba menne vissza?

M.F:Ha lehetne a Trianon előtti időszakba!
Megakadályozni Nagy-Magyarország elvesztését!

Markó Ferencről itt is található egy kis információ: http://mukomu.lapunk.hu/?modul=blog&a=151064
Köszönöm,hogy szakított időt a kérdéseim megválaszolásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése